K čemu mi bude copywriter?

Mnoho lidí stále neví, co to je být copywriter. Lidé třeba tuší, že se jedná o práci s texty, nebo že copywriter píše, ale vlastně vůbec nevědí, co všechno patří do kompetencí takového člověka. Každý majitel webové stránky, ať už se jedná o e-shop nebo blog, potřebuje tyto stránky zaplnit určitým obsahem. Mnoho lidí si jej tvoří samo.

Avšak většina těchto lidí, vůbec netuší, jak napsat texty, aby čtenáře zaujaly, a házejí na web obsah ledabyle bez nějakého systému. Těmto případům doporučuji obrátit se na copywritera. On totiž váš web může zachránit.

Kdo je tedy copywriter?
Copywriter je člověk, který sice píše texty zohledňující základy SEO. Měl mi být o tématu přehled a do textu by měl vložit nějakou přidanou hodnotu. Měl by umět vytvořit čtivý a zajímavý text, ne jen snůšku nesmyslů a klíčových slov. Ačkoliv si mnoho lidí myslí, že copywriter může být kdokoliv, kdo umí psát a má cit pro jazyk.

To není tak úplně pravda. Copywriter musí znát základy optimalizace pro vyhledávače (SEO), alespoň na marketingové úrovni. Cit pro jazyk a schopnost psát srozumitelný text bez chyb je samozřejmě také velmi důležité. Chce to také ovládat jazyk na takové úrovni, aby si jej čtenář přečetl a ideálně ho dovedl k nějaké akci — odebírání newsletteru, nakoupení na e-shopu, návrat zpátky na stránku, kliknutí na odkaz, okomentování apod.

Jak vybrat správného copywritera?
Přestože jsme si teď řekli, že tuto práci nemůže dělat kdokoliv, často se stává, že se na internetu nacházejí inzeráty studentů a amatérů, kteří sice nabízejí levný text, ten však bude úplně k ničemu. Nemusíte nutně vložit do jednoho textu veškeré vaše úspory, ale výše ceny vám hodně napoví. Důležité je sledovat reference, pokud daný člověk nějaké má.

Pokud ne, buď od něj dejte ruce pryč, nebo požadujte napsání textu na vámi zvolené téma na zkoušku. Uvidíte, jak je člověk schopný či neschopný.

Dobrého copywritera také na první pohled poznáte podle vyjadřování. Profesionálové ví, jakým způsobem s potencionálním klientem komunikovat a z e-mailové korespondence můžete jednoduše poznat, jakým stylem bude člověk psát.